Volt - elektryczny Chevrolet
Chevrolet Volt to pojazd elektryczny o rozszerzonym zasięgu. Zaprojektowano go z myślą o przejechaniu do 60 kilometrów na napędzie elektrycznym bez konieczności wykorzystywania benzyny i emisji spalin. Po rozładowaniu akumulatora litowo-jonowego zostaje niezauważalnie uruchomiony generator prądotwórczy, zwiększający całkowity zasięg samochodu do ponad 500 kilometrów przed koniecznością tankowania lub doładowania akumulatora.
Volt Samochodem Roku 2012 - Car of The Year 2012
Chevrolet Volt, który otrzymał tytuł „Samochód roku 2012”, nie jest po prostu kolejnym nowym samochodem. To pierwsze auto elektryczne, które produkuje własną energię elektryczną, dlatego jego zasięg wydłuża się nawet do 600 km. Volt nie jest samochodem hybrydowym ani samochodem elektrycznym, uzależnionym w 100% od baterii.
Posiada atuty obu tych typów aut – wolność, jaką daje samochód elektryczny i dodatkową pewność, że nie zabraknie energii podczas jazdy.
Obejrzyj krótki film, który objaśnia najważniejsze cechy Chevroleta Volt, zwłaszcza sposób działania wydłużającego zasięg generatora, jaki został zastosowany w tym przełomowym aucie elektrycznym.
W przypadku większości samochodów elektrycznych dostępnych obecnie na rynku kierowca musi stale obserwować poziom naładowania akumulatora. Gdy cała energia zostanie wykorzystana, nie można jechać dalej.
Volt to auto elektryczne, które bezsprzecznie posiada najlepsze cechy dwóch typów aut. Elektryczna jednostka napędowa Voltec® napędza samochód przez cały czas, a głównym źródłem energii elektrycznej jest zaawansowany technologicznie akumulator litowo-jonowy, chłodzony lub ogrzewany cieczą. Volt jest unikatowy, ponieważ z chwilą, gdy akumulator osiągnie swój minimalny poziom naładowania, uruchamia się wysokowydajny generator, napędzany silnikiem spalinowym o pojemności 1,4 l. Generator dostarcza energię elektryczną, wydłużając zasięg Volta do 600 km.
Podłącz go do standardowego kontaktu: gniazdka 230 V, ładuj przez 4 godziny i auto jest gotowe, aby przejechać nawet 80 kilometrów bez emisji spalin. Volt będzie mógł jechać jeszcze dalej dzięki generatorowi wydłużającemu zasięg.
Co więcej, prawie nie zauważysz przejścia na wydłużony zasięg. Dzieje się tak zarówno dzięki doskonałemu wyciszeniu wnętrza, jak i płynności generatora. Jednak najważniejsze jest to, że przez cały czas Volt jest napędzany elektryczną jednostką napędową Voltec®. Zmienia się jedynie źródło energii, które ją zasila. Gdy akumulator osiągnie swój minimalny poziom naładowania, płynnie włącza się generator wydłużający zasięg, a na wyświetlaczu LCD pojawia się stosowna informacja.
Volt wykorzystuje hamowanie regeneracyjne, które umożliwia odzyskanie energii w trakcie hamowania i użycie jej do doładowania akumulatora, co zwiększa jego moc i w ten sposób wydłuża zasięg auta. Pomimo zastosowania wszystkich wspomnianych tu innowacji i technologii prowadzenie Volta nie wymaga żadnych dodatkowych umiejętności.
Volt wykorzystuje inteligentne technologie. Poniższe dwa przykłady to doskonały dowód innowacyjności i kreatywności, które otwierają nowy rozdział w historii samochodów.
Stosując cztery tryby jazdy, Volt dopasowuje się do warunków jazdy oraz Twoich potrzeb:
Skrajnie wysokie lub niskie temperatury mogą wpłynąć na wydajność akumulatora. W odróżnieniu od pozostałych elektrycznych akumulatorów montowanych w pojazdach, zaawansowane technologicznie akumulatory litowo-jonowe są wyposażone w aktywny system kontroli temperatury, wykorzystujący chłodzenie cieczą. Pozwala to utrzymać temperaturę akumulatora Volt w optymalnym zakresie pozwalającym maksymalizować jego wydajność i trwałość nawet wówczas, gdy samochód nie pracuje. Oznacza to:
Akumulator - tak jak system Voltec® - jest objęty gwarancją na osiem lat lub 160 000 km.
Jeśli chodzi o wnętrze Volt przekracza oczekiwania związane z przestrzenią, komfortem, wygodą i poziomem wyposażenia. Nowoczesny system urządzeń audio-informacyjnych umieszczony w konsoli centralnej to tylko jeden z przykładów zastosowanych rozwiązań.
Bezpieczeństwo kierowcy oraz pasażerów jest naszym priorytetem. Dlatego, podobnie jak we wszystkich innych dziedzinach, w zakresie bezpieczeństwa Volt wykorzystuje najnowocześniejszą dostępną technologię i innowacje:
Volt jest wyposażony w specjalny system zapobiegający wymontowaniu przenośnej jednostki ładującej. Dzięki temu będziesz mógł podłączyć Volta do standardowego gniazdka o napięciu 230 V i zostawić go do momentu naładowania, mając pewność, że jest odpowiednio chroniony. Aby uniknąć uszkodzeń przy parkowaniu, możesz skorzystać z wyposażonego w kamerę systemu wspomagania parkowania przodem lub tyłem.
Chevrolet Volt Zielonym Samochodem Roku 2011,
czyli jak Volt przemógł tantalizację
18.11.2010
Chevrolet Volt otrzymał tytuł Green Car of the Year (Zielony Samochód Roku) na targach motoryzacyjnych Los Angeles Auto Show w USA. Pokonał takich konkurentów jak Nissan Leaf, Ford Fiesta Hybrid, Hyundai Sonata Hybrid i Lincoln MKZ Hybrid.
Na uwagę zasługuje wypowiedź Rona Cogana, wydawcy "Green Car Journal", którą przytoczymy tu w oryginale ze względu na jego odwagę i frazeologię: The electric vehicles that were test marketed in the 1990s tantalized us, but were without a solid business case. What a difference a decade makes. (Elektryczne samochody wprowadzone na rynek w latach 90. wydawały się być (dla klientów) w zasięgu ręki, ale były nieopłacalne w produkcji. Teraz wreszcie są.)
Humaniści! Kto pamieta czym były męki Tantala (o których wspomina powyżej Ron Cogan)?
Rozpoczęcie produkcji - II poł. 2010 r.
Najpierw będzie oferowany w USA, potem być może też na innych rynkach.
Informacja prasowa nt. Chevroleta Volt (PDF, 62 KB)
Wypełnij formularz poniżej, a skontaktujemy się z Tobą.