Klienci flotowi (firmy kupujące Chevrolety Cruze i Orlando) i robiący duże przebiegi, mogą skorzystać z Flotowego Planu Przeglądowego. Co zyskują?
Zyskują możliwość robienia przeglądów co 30 tys. km lub co rok, zamiast standardowego interwału "co 15 tys. km lub co rok". Najważniejsze: klient nie traci przy tym gwarancji.
A co tracą? Muszą robić od razu Przegląd 2 (droższy), zamiast Przeglądu 1 (tańszego). Chyba że przejadą tylko 15 tys. km w ciągu roku. Wtedy robią Przegląd 1.
Chevrolety Cruze i Orlando z roku modelowego 2012 i 2013 kupione przez klientów flotowych (firmy). Klienci indywidualni nie mogą skorzystać z programu.
W książeczce gwarancyjnej Chevroleta objętego Flotowym Planem Przeglądowym, autoryzowany serwis umieści naklejkę (na obrazku poniżej). Dzięki temu przy ew. naprawach gwarancyjnych nie będzie wątpliwości, że klient regularnie serwisował samochód.
Na pierwszy rzut oka klient oszczędza robiąc przeglądy co 30 tys. km, bo kosztuje to mniej niż gdyby zlecał przeglądy co 15 tys. km. Ale nie dwa razy mniej. I to pod warunkiem, że robimy rocznie ok. 30 tys. km. A jeśli klient przejeżdża "tylko" 15 tys. km w roku? Wtedy nic nie zyskuje.
Rozważmy przypadek "klient przejeżdża rocznie 30 tys. km". Korzystając z Flotowego Planu Przeglądowego robi jeden przegląd w roku, zamiast dwóch. Tyle, że jest to "Przegląd 2" wg książeczki gwarancyjnej, czyli przegląd rozszerzony, a więc droższy. Ale zysk jakiś w złotówkach i tak jest.
A co jeśli klient przejeżdża rocznie 15 tys. km? Wtedy klient i tak musi zrobić po 15 tys. km przegląd, aby nie stracić gwarancji. Nawet jeśli korzysta z Flotowego Programu Przeglądowego. Obowiązuje tu klauzula "lub co rok, w zależności od tego który z tych warunków wystąpi wcześniej". Zatem zysku brak. I to jest przypadek większości klientów indywidualnych, którzy przejeżdżają rocznie do 15 tys. km.
Dlaczego więc Chevrolet nie dopuszcza przeglądów co 30 tys. km lub co 2 lata? Zapewne dlatego, że nie wszystkie destrukcyjne procesy zachodzące w naszym samochodzie są związane z przebiegiem. Oleje, płyny, elementy gumowe, plastikowe ulegają zmianom starzeniowym bez względu na przebieg, a często pod wpływem słońca, zmian temperatury, utleniania, wilgoci... Przegląd co rok pozwala nam wychwycić ew. problemy i w porę zapobiec kosztownym awariom. A koszty te musiałby pokryć Chevrolet w ramach gwarancji.
Zobacz inne promocje na Chevrolety